Na oficjalnym blogu Google dla Webmasterów pojawiła się informacja o aktualizacji algorytmu An update on doorway pages. Tym razem update dotyczy stron przejściowych tzw. doorway pages.
Definicje stron przejściowych można znaleźć w Pomocy Google, a dokładnie w wskazówkach dotyczących jakości. W skrócie są to strony utworzone w celu osiągnięcia wysokich pozycji w konkretnych wynikach wyszukiwania np. lokalnych. W efekcie tych działań użytkownicy wyszukiwarki otrzymują w wynikach listę stron, z których każda prowadzi do tej samej strony docelowej. Gdy użytkownik kliknie w jeden z wyników wyszukiwania i uzna, że nie jest to firma lub strona, której szukał, a po kliknięciu w kolejny wynik wyświetli mu się ta sama strona to jakość wyników wyszukiwania dla tego użytkownika jest wątpliwa.
For example, searchers might get a list of results that all go to the same site. So if a user clicks on one result, doesn’t like it, and then tries the next result in the search results page and is taken to that same site that they didn’t like, that’s a really frustrating experience.
Jak wiemy Search Quality Team nieustannie dąży do tego, aby jakość wyników wyszukiwania była jak najwyższa. Wspomniana aktualizacja jest kolejnym krokiem w realizacji tego celu. Poniżej przykłady stron, które algorytm może uznać za strony przejściowe:
- Lokalne katalogi stron z geolokalizacją, które mają taką samą treść i prowadzą użytkowników do tej samej strony docelowej.
- Strony reklamujące tą samą firmę usługową w danej lokalizacji, które różnią się od siebie tylko szczegółami.
- Strony firm franczyzowych – szczególnie mini-strony tworzone dla każdej lokalizacji, które nie posiadają unikalnych treści.
Obecnie dowiedzieliśmy się, że taki update na pewno będzie miał miejsce. Jednak jakie będą konsekwencje tej aktualizacji dowiemy się dopiero po jej wdrożeniu.