Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Masz problemy z dobraniem odpowiedniego wymiaru grafiki na Facebooka? Przycinasz zdjęcie setny raz, a ono po publikacji kampanii wciąż się pikseluje? Zastanawiasz się, jak uniknąć tego typu problemów w trakcie przygotowywania postów? Śpieszymy z pomocą! 

Grafiki do kampanii reklamowej

Kampanie reklamowe są istotnym elementem marketingu w internecie. Odpowiednio dobrane grafiki to połowa sukcesu, drugą stanowią ich wymiary. Dlatego musisz wiedzieć, że kampanie promocyjne mogą przybierać różne formy, takie jak:

  • kolekcja: reklama zawierająca obraz lub film ze zdjęciami produktów
  • post wideo: reklama mobilna przedstawiająca produkt
  • karuzela: przesuwna reklama zawierająca zdjęcia i statyczny tekst na górze strony
  • Lead Ads: reklama służąca do pozyskiwania danych kontaktowych
  • polubienia strony: reklama mająca generować zwiększenie liczby lajków na fanpage’u.

Każdy z tych rodzajów kampanii reklamowych ma nieco inne funkcje, ale łączy je jedno – zdjęcia. Ich jakość, sposób ułożenia i widoczność jest niezwykle ważna, dlatego stosuje się wymiary:

  • kolekcja: minimum 600 x 600 px, zalecane – 1080 x 1080 px
  • post wideo: 1920 x 1080 px lub 1080 x 1080 px
  • karuzela: minimum 600 x 600 px, zalecane – 1080 x 1080 px
  • Lead Ads: 1200 x 628 px
  • polubienia strony: 1200 x 444 px lub 1080 x 1080 px. 

Grafiki do postów

Post na Facebooku również może pełnić funkcję reklamową. Grafiki przeznaczone do postów powinny być zapisane w formacie JPG lub PNG o maksymalnym rozmiarze pliku 30 MB. Ich wymiary będą zależeć od tego, czy będzie to zdjęcie kwadratowe, poziome czy pionowe.

W przypadku postów kwadratowych optymalne wymiary grafiki to 1200 x 1200 px. Grafiki poziome powinny wynosić 1200 x 900 px. Pionowe natomiast 11080 x 1620 px. 

Potrzebujesz skutecznych, przyciągających oraz świetnej jakości grafik oraz materiałów na Social Media? Zaufaj Alte Media – zleć nam stworzenie contentu i reklam dla Twojej marki! 

https://altemedia.pl/kontakt/ | +48 507 507 520

30.03 2022 treści reklamowe w Google Ads

Treści reklamowe Google Ads, które sprzedają...

Czytaj dalej
04.03 2022 profil osobysty a profil firmowy na LinkedIn

LinkedIn: profil osobisty a profil firmowy

Czytaj dalej
18.02 2022 SQL vs MQL

SQL vs MQL – jak kwalifikować...

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość