Masz problemy z dobraniem odpowiedniego wymiaru grafiki na Facebooka? Przycinasz zdjęcie setny raz, a ono po publikacji kampanii wciąż się pikseluje? Zastanawiasz się, jak uniknąć tego typu problemów w trakcie przygotowywania postów? Śpieszymy z pomocą!
Grafiki do kampanii reklamowej
Kampanie reklamowe są istotnym elementem marketingu w internecie. Odpowiednio dobrane grafiki to połowa sukcesu, drugą stanowią ich wymiary. Dlatego musisz wiedzieć, że kampanie promocyjne mogą przybierać różne formy, takie jak:
- kolekcja: reklama zawierająca obraz lub film ze zdjęciami produktów
- post wideo: reklama mobilna przedstawiająca produkt
- karuzela: przesuwna reklama zawierająca zdjęcia i statyczny tekst na górze strony
- Lead Ads: reklama służąca do pozyskiwania danych kontaktowych
- polubienia strony: reklama mająca generować zwiększenie liczby lajków na fanpage’u.
Każdy z tych rodzajów kampanii reklamowych ma nieco inne funkcje, ale łączy je jedno – zdjęcia. Ich jakość, sposób ułożenia i widoczność jest niezwykle ważna, dlatego stosuje się wymiary:
- kolekcja: minimum 600 x 600 px, zalecane – 1080 x 1080 px
- post wideo: 1920 x 1080 px lub 1080 x 1080 px
- karuzela: minimum 600 x 600 px, zalecane – 1080 x 1080 px
- Lead Ads: 1200 x 628 px
- polubienia strony: 1200 x 444 px lub 1080 x 1080 px.
Grafiki do postów
Post na Facebooku również może pełnić funkcję reklamową. Grafiki przeznaczone do postów powinny być zapisane w formacie JPG lub PNG o maksymalnym rozmiarze pliku 30 MB. Ich wymiary będą zależeć od tego, czy będzie to zdjęcie kwadratowe, poziome czy pionowe.
W przypadku postów kwadratowych optymalne wymiary grafiki to 1200 x 1200 px. Grafiki poziome powinny wynosić 1200 x 900 px. Pionowe natomiast 11080 x 1620 px.
Potrzebujesz skutecznych, przyciągających oraz świetnej jakości grafik oraz materiałów na Social Media? Zaufaj Alte Media – zleć nam stworzenie contentu i reklam dla Twojej marki!
https://altemedia.pl/kontakt/ | +48 507 507 520