Boom na przemyślane działania content marketingowe trwa od kilku dobrych lat. Przedsiębiorcy świadomi jego wpływu na rozwój ich e-biznesu decydują się na tworzenie rozwiniętych treści, przeznaczonych dla przyszłych i obecnych klientów. Kreowanie content marketingu jest banalnie proste? Z tym stwierdzeniem nie możemy się zgodzić! Dlaczego? Sprawdź, jak wiele błędów można popełnić podczas kreowania pomysłów i treści niezbędnych na Twoją stronę oraz (przede wszystkim) media społecznościowe!
#BrakPrzemyślanejStrategii
Strategia to jedno z Twoich najważniejszych narzędzi – bez niej nie osiągniesz sukcesu w biznesie internetowym. Dlaczego jednak określenie konkretnego planu, ale także celu Twoich działań staje się niezbędne?
W przypadku ich braku Twoje działania online będą nosiły znamię losowości, przez co nie będziesz w stanie określić co przynosi sukces – i jaką drogę obrać. Strategia to jednak nie tylko planowanie treści. To również stwierdzenie, kto będzie celem Twoich działań!
#ŹleOkreślonaGrupaOdbiorców
Czy na pewno jasno określasz grupę odbiorców Twoich treści? Pisząc do wszystkich w efekcie nie trafiasz do nikogo.
Prosty przykład – jeśli jesteś właścicielem firmy sprzedającej materiały budowlane, który kieruje swoje produkty zarówno do klientów indywidualnych, jak i dużych przedsiębiorstw. Odpowiedz sobie na podstawowe pytania odnośnie tworzonych przez Ciebie treści.
Jak precyzujesz materiały do poszczególnych odbiorców? Czy potrafisz odpowiednio wskazać przedstawicieli konkretnych grup docelowych?
Czy tworząc materiały dla laików wykorzystujesz znane im zwroty?
Teraz odwrotnie, kierując treści do osób z Twojej branży, czy budujesz treści, mające ukazać Twoją markę jako firmę ekspercką?
#Pamiętaj! Precyzuj swoje wypowiedzi do wybranych grup i stopnia znajomości Twojej branży/produktu.
Chociaż fachowe nazewnictwo może przyciągnąć specyficzną grupę klientów, to jednocześnie zawęża Twoją grupę docelową, a w niektórych przypadkach może wpłynąć na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.
#BrakWyraźnegoStosowaniaJęzykaKorzyści
Wielu klientów będzie szukało powodu, dla którego powinni wybrać Twój produkt. W tym miejscu warto przedstawić korzyści, jakie zachęcą użytkowników do skorzystania z Twoich usług. Będą to m.in. wytrzymałość i niezawodność produktów, Twoje doświadczenie na rynku, skuteczność działań czy rozsądne cena. Pamiętaj o case studies oraz historii sukcesu innych klientów/marek, które zaufały właśnie Twojej firmie
#BłędySąNiewybaczalne
O jakich pomyłkach mowa? Głównie o kwestiach merytorycznych i błędach ortograficznych! Jak wiemy, każdy twórca tekstu jest jedynie człowiekiem, a literówki oczywiście zdarzają się każdemu. Jednak aby unikać naprawdę poważnych błędów w treści, zawsze należy przefiltrować go wnikliwie przed publikacją. Warto więc znaleźć swoją betę – osobę, która krytycznie i z uwagą prześledzi tekst oraz wskaże jego słabe strony czy elementy do korekty.
Co robić dalej – gdy masz już pewność, że stworzone treści to wysoki poziom działań content marketingowych? Twoja praca nie kończy się na opublikowaniu tekstu.
Twoje materiały muszą dotrzeć do… KLIENTÓW!
Alte Media stworzy dla Ciebie kampanie promujące je, opracuje strategię działań w sieci oraz finalnie przeanalizuje wyniki tych działań.
Pozwól sobie zaistnieć w internecie – zleć nam działania dla e-biznesu! https://altemedia.pl/kontakt/ | 507 507 520
Pamiętaj też, że dzięki pracy naszej agencji możesz uniknąć wszystkich wypunktowanych powyżej błędów – powierz pracę nad content marketingiem w ręce specjalistów!