Google Multitask Unified Model – w skrócie MUM – to nowa technologia ogłoszona przez Google na konferencji Google’s I/O. Chociaż wcześniejsze unowocześnienia nazywane były „nowym algorytmem”, MUM określane jest jako technologia. Oznacza to, że prawdopodobnie w skład MUM wchodzić będzie kilka różnych, nowych algorytmów, które dopiero w przyszłości zostaną zaprezentowane.
Jak Multitask Unified Model ma działać?
Zapowiedzi wiceprezesa Google tworzą obraz nowego stylu wyszukiwania informacji. Stylu, który pozwala na wpisywanie bardzo obszernych tekstowo zapytań, w których użytkownik pyta o wiele danych jednocześnie i dostaje na nie wszystkie odpowiedź. Na konferencji podany został przykład wspinacza, który odbył już podróż na jedną górę i chce dowiedzieć się, czy wybrany przez niego następny szczyt jest trudniejszy. Podobne pytanie obecnie – o ile ktoś nie zadałby bardzo podobnego na którymś z forum – nie miałoby szans zostać przemielone przez wyszukiwarkę. Zainteresowany różnymi informacjami wspinacz, musi wpisywać każde ważne dla niego dane osobno. Czyli osobno pytać jakie warunki panują na trasie, w jaki sposób się przygotować, itp. Technologia MUM ma zapewnić możliwość otrzymania kompleksowej odpowiedzi na złożone pytanie, bez potrzeby rozbijania samego pytania na wiele różnych słów kluczowych.
PRZYSZŁOŚĆ SEO
MUM – zgodnie z zapowiedziami Google – ma przejść trening 75 językach i zużywać o wiele mniej zasobów niż obecny algorytm BERT, co będzie przekładać się na jej wysoką efektywność. Przetwarzane przez MUM informacje mogą być zawarte nie tylko w tekście, ale i w obrazach, nagraniach audio czy wideo. Udzielenie odpowiedzi nawet na zawiłe pytania z jednej strony stwarza nowe możliwości, z drugiej – może w znaczący sposób utrudniać analizowanie fraz kluczowych. Przetwarzanie wielu źródeł informacji zaś sprawi, że konieczne będzie skupienie się na optymalizacji każdego z nich.
Jak zawsze, gdy Google zapowiada większą zmianę, niemal niemożliwe jest przewidzenie, w jakim kierunku podąży branża SEO. Jedno jednak jest pewne – niezmiennie, zmiana dla SEOwca pozostaje jedyną stałą rzeczą w jego zawodzie.
TECHNOLOGIA MUM – KIEDY ZOSTANIE WDROŻONA?
Google nie podało żadnych konkretnych zapowiedzi. Wiele zależy od tego, jak długo potrwa proces trenowania i dostosowywania się do użytkownika. Mówi się o miesiącach, a nawet latach. Jakiekolwiek jednak spekulacje na temat terminu wdrożenia są niczym więcej, jak wróżeniem z fusów. Pozostaje czekać na deklaracje Google.
Potrzebujesz wsparcia w kwestii biznesu online? Zajmiemy się audytem Twojej witryny i zadbamy o jej widoczność w sieci. Przeczytaj więcej na temat SEO: https://altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/
Skontaktuj się z nami: +48 507 507 520 | https://altemedia.pl/