Jak wielkie znaczenie dla SEO mają te zwierzątka oraz Mobile First Index? Ogromne! To one mogą bowiem spowodować wzrost lub spadek pozycji Twojej witryny w rankingu wyszukiwarki! Warto więc, abyś wiedział, czym charakteryzują się oraz co zrobić, aby treści na Twojej stronie były zgodne z tym, czego oczekują od Ciebie algorytmy.
Mobile First Index
Zaczniemy od „najmłodszej” zmiany wprowadzonej przez Google, która obecnie liczy się najbardziej. Jak nazwa wskazuje, jej głównymi wytycznymi są takie kwestie, jak to, czy:
- strona poprawie wyświetla się na urządzeniach mobilnych;
- czas jej ładowania jest możliwe jak najkrótszy;
- treści zostały zoptymalizowane specjalnie pod tablety oraz smartfony.
Obecnie zdecydowana większość użytkowników na świecie – a w Polsce prawie połowa – korzysta z urządzeń przenośnych do wyszukiwania serwisów w sieci. Nie ma w tym nic dziwnego, zwłaszcza, że niewielkie telefony są dużo bardziej wygodne, niż tradycyjne desktopy. Pozwalają też na swobodne fizyczne przemieszczanie się podczas korzystanie z sieci.
Opisywany algorytm, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom internautów, ma zatem czuwać nad tym, aby strony, które zajmują pierwsze karty w Google były dostosowane do urządzeń mobilnych.
Co więc liczy się dla Mobile First Index? Odpowiednio zoptymalizowana – czyli responsywna – witryna. Im lepiej dostosujesz ją do tabletów i smartfonów, tym wyższą pozycję będzie mogła osiągnąć Twój serwis w rankingu przeglądarki!
Gołąb
Z angielskiego Pigeon, czyli algorytm, który wyszukiwarka Google wprowadziła 24 lipca 2014 roku. Na czym polega rola tego specyficznego ptaka? Dostosowuje on wyniki wyszukiwania do lokalizacji Twoich klientów. Zwróć na to uwagę, gdy będziesz wpisywał jakiekolwiek hasło do przeglądarki, związane z branżą usługową. W odpowiedzi powinieneś otrzymać propozycje firm, które znajdują się w pobliżu Twojej lokalizacji – i to właśnie spowodowane jest wprowadzeniem algorytmu Pigeon.
Co więc liczy się dla Gołębia?
- Zoptymalizowanie witryny pod lokalizację, czyli umieszczenie informacji o numerze telefonu oraz adresie biznesu;
- utworzenie wizytówki w Google Moja Firma;
- dodanie jej do zaufanych katalogów biznesowych.
Warto dodać także wskazówki na temat wariantów dojazdu, zdjęcia miejsca, jego opis oraz dane rejestrowe.
Koliber
Hummingbird, czyli Koliber, został uruchomiony w lipcu 2013 roku.
Algorytm ten sprawia, że wpisywane przez Ciebie zapytanie analizowane jest jako pełna fraza – a więc słowa posiadające pewien ścisły związek. Dzięki temu przeglądarka wyświetla dokładnie takie wyniki wyszukiwania, jakich oczekujesz – odpowiednie dla całego zapytania.
Co więc liczy się dla Kolibra?
- Nasycanie treści na stronie słowami kluczowymi;
- tworzenie tekstów dla użytkowników;
- użyteczność strony;
- wykorzystywanie fraz z tzw. długiego ogona – czyli słów pokrewnych tym pozycjonowanym.
Panda
Panda – czyli algorytm, który służy do poprawiania widoczności witryn wysokich jakości, można było zauważyć już od 2011 roku. W założeniu ma on lepiej traktować wysokiej jakości treści, a jednocześnie bardzo restrykcyjnie oceniać serwisy, których content wzbudzał wątpliwości.
Co zatem powinno znajdować się na stronie, żeby Panda spojrzała na nią łaskawym okiem?
- Unikalne treści – które obszernie wyjaśniają temat;
- precyzyjna oferta – zawierającą wszystkie potrzebne informacje;
- podstrony: O nas, Polityka Prywatności lub FAQ – ponieważ wpływają na zaufanie internautów;
- wartość dodana w postaci bloga, porównywarki produktów, wskazówkami dojazdu.
Tak jak w przypadku pozostałych, również algorytm Panda jest nieustannie zmieniany. Pierwsza jego wersja zakładała ukaranie stron z niskiej jakości treścią na dużej ilości podstron, a najnowsza, czwarta aktualizacja umożliwiła małym i średnim firmom przebicie się przez gigantów.
Pingwin
To ostatni zwierzęcy algorytm Google. Pingwin jest najbardziej rozpoznawalny i jednocześnie najbardziej kontrowersyjny. Z czego wynika jego sława? Wpływa on na obniżenie pozycji stron, które pozycjonowane są za pomocą nieuczciwych metod.
W praktyce – zwraca on uwagę na pozyskiwanie podejrzanych linków zwrotnych (np. z serwisów o niskiej jakości), nadmierne i nienaturalne używanie słów kluczowych czy przeoptymalizowanie strony.
Co musisz jeszcze wiedzieć na temat algorytmów Google? Poza pięcioma wymienionymi istnieją jeszcze inne! Wielość wytycznych wyszukiwarki sprawia, że próby sprostania jej wymaganiom to zadanie dla specjalisty. Nasi eksperci od lat prowadzą działania optymalizacyjne, mające na celu poprawienie pozycji stron w przeglądarce. Dzięki ciągłemu poszerzaniu swojej wiedzy z zakresu SEO – zwłaszcza algorytmów Google – są w stanie sprawić, że Twoja witryna znajdzie się na jak najwyższej pozycji na kartach wyszukiwarki!
Przekonaj się o tym – skontaktuj się z Alte Media i pozwól, abyśmy wykonali dla Ciebie audyt Twojej strony www.