Facebook obiecuje, że będzie jeszcze bardziej dbał komfort i bezpieczeństwo korzystania z portalu. Zaktualizowany regulamin zwraca szczególną uwagę na hejt, fakenews i artykuły typu clickbait oraz przewiduje surowsze kary za wykorzystywanie tych form. Ochrona tożsamości, jak również danych osobowych została wzmocniona dzięki nowym narzędziom. Co warto wiedzieć w tym temacie?
Standardy Społeczności Facebooka
Serwis niedawno zaktualizował regulamin dotyczący treści, jakie można i jakich nie należy umieszczać. Podkreśla w nim, że publikowane przez użytkowników materiały musza być w pierwszej kolejności zgodne z prawem oraz z dobrymi obyczajami. Zbiór wewnętrznych zasad portalu nazywa się Standardami Społeczności Facebooka. Jego najbardziej aktualna wersja, w większym niż dotychczas stopniu, kładzie nacisk na tępienie i karanie za mowę nienawiści, groźby użycia przemocy czy pozytywne przedstawianie śmierci, chorób lub krzywdy. Filtr słownictwa będzie bardziej wrażliwy na kontekst wypowiedzi, a także częściej będzie wyłapywał, jak również kasował uwłaczające komentarze.
Ochrona tożsamości
Podstawą społeczności Facebooka była i nadal ma być autentyczność. Użytkownicy czują się bardziej odpowiedzialni za publikowane treści, jeśli ich prawdziwa tożsamość jest znana. Oznacza to, że Facebook będzie walczył z kontami z fałszywym imieniem i nazwiskiem oraz profilami podszywającymi się pod innych, realnych użytkowników. Pomóc ma w tym nowa opcja rozpoznawania twarzy. Można ją włączyć w ustawieniach profilu. Jeśli wyrazimy zgodę, Facebook przeanalizuje zdjęcia profilowe oraz zapamięta cechy, które pomogą mu potem informować użytkownika o miejscach, w których jego zdjęcia pojawiają się bez wiedzy czy zgody.
Ochrona danych
„Przechwytywanie danych użytkowników Facebooka jest niezgodne z naszą polityką, w trakcie dochodzenia zablokujemy możliwość odczytania tych informacji” – ogłosił Facebook, kiedy pojawiły się spekulacje o przechwytywaniu danych podczas logowania się za pośrednictwem tego portalu do innych, zewnętrznych platform. Zaraz po tym użytkownicy zostali poinformowani o możliwości zarządzania aplikacjami, w których są zalogowani. Radzono im usunąć nieznane aplikacje oraz zaprzestać logowania się z użyciem „social loginu” – czyli jednego kliknięcia, za pomocą którego pobiera się ich dane z Facebooka.
Co uważacie o zmianach jakie wprowadził Facebook? Czy zadbaliście o to, aby Wasze profile w mediach społecznościowych były rzetelne i bezpieczne? Mamy nadzieję, że nowe zasady sprawią, iż użytkowanie portalu stanie się bardziej komfortowe i przyjazne.