Kiedy potencjalny klient czuje potrzebę zakupu konkretnego przedmiotu lub skorzystania z wybranej usługi, pierwsze, co najczęściej robi, to sprawdza i porównuje oferty w Google. Taka osoba być może trafi na Ciebie – zwiększ szanse na to poprzez Google AdWords! Sprawdź 10 powodów, dla których warto zdecydować się na tę formę reklamy.
Dlaczego warto reklamować się za pośrednictwem AdWords?
1. Google Adwords pozwala dotrzeć do konsumenta dokładnie wtedy, kiedy potrzebuje on Twojego produktu lub usługi.
Każdy, kto prowadzi biznes online marzy o tym, żeby znaleźć się na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Wysoka pozycja jest jednoznaczna z tym, że użytkownik trafi na Twoją usługę w trakcie szukania informacji oraz porównywania ofert. Niestety małym lub nowym firmom ciężko jest szybko zdobyć wysokie organiczne pozycje w Google, przez co na początku drogi mają mniejsze szanse dotarcia do potencjalnych klientów. Sposobem na to, żeby od samego początku konkurować z witrynami, znajdującymi się w TOP 10 jest reklama Google AdWords. Twoja kreacja – odpowiednio skierowana – będzie wyświetlać się na pierwszej stronie.
2. Dzięki lokalnemu zasięgowi AdWords dotrzesz do najbliższych klientów
Narzędzia reklamowe Google pozwalają na bardzo dokładne targetowanie reklam po lokalizacji. To sprawia, że osiedlowe bary mleczne, lokalne instytucje czy regionalne oddziały bankowe mogą wyświetlać się np. mieszkańcom danego obszaru – czyli osobom, które potencjalnie skorzystają z ich usług.
3. Google AdWords umożliwia pokazanie lokalizacji biznesu już na poziomie reklamy
Korzystając z Google Places możesz, oprócz samej reklamy, wyświetlić również mapę, która osobom w pobliżu ułatwi odnalezienie Twojej firmy. Ciekawa oferta w połączeniu z jasną informacją o drodze dotarcia lokalizacji z pewnością zachęci do wejścia do środka – bardziej niż suchy slogan i adres w stopce.
4. Informacje kontaktowe mogą być widoczne tuż przy Twojej reklamie AdWords
Dzięki możliwości rozwinięcia reklamy o dodatkowe wersy – inne niż tekst oferty – możesz dostarczyć potencjalnym klientom więcej informacji o Twoim biznesie. W zależności od profilu działalności masz szansę wykorzystać tę opcję, żeby wyszczególnić kategorie odzieży, menu tygodnia czy kontakt do poszczególnych działów.
5. Google Adwords daje nieograniczone możliwości targetowania po słowach kluczowych
Lista słów kluczowych, w oparciu o które chcesz tworzyć swoją promocję, może nie mieć końca. Im trafniej je sformułujesz, tym lepiej Google będzie wyświetlał reklamy. Żeby wybrać idealne frazy należy przy ich wyborze myśleć takimi kategoriami, jak klient lub skorzystać z planera słów kluczowych, który dobierze listę wyrażeń na podstawie najbardziej popularnych.
6. AdWords oferuje bardzo skuteczny remarketing
Nawet najmniejszy biznes powinien skorzystać opcji śledzącej reklamy. Dzięki niej klient nie tylko szybciej zapamięta markę lub produkt i ich wartości, ale również jest wielce prawdopodobne, że skorzysta z usług, gdy ponownie będzie w pobliżu firmy lub gdy zajdzie taka potrzeba.
7. Odpowiednio skonfigurowana mobilna reklama AdWords przynosi dodatkowe korzyści
Klienci mogą szukać Twoich usług będąc o 2 kroki od firmy! Dlatego prowadząc lokalny biznes warto zadbać o reklamę na urządzenia mobilne – dzięki temu osoba przebywająca w pobliżu i szukająca informacji za pośrednictwem smartfona, z większym prawdopodobieństwem wybierze właśnie Twoją ofertę – ze względu na jej dostępność oraz bliskość.
8. Masz kontrolę nad tym, gdzie wyświetlają się Twoje reklamy AdWords
Oprócz wyboru grupy docelowej, której mają wyświetlać się Twoja promocja, możesz wybrać też miejsca, gdzie będą się one pojawiać. Jeśli zależy Ci na konkretnym typie urządzeń, np. na smartfonach, ze względu na to, że Twoja usługa dostępna jest tylko na urządzania mobilne lub z danym systemem operacyjnym, możesz w ogóle zrezygnować z wyświetlania reklam na desktopie.
9. Skuteczność reklamy AdWords jest natychmiastowa i w pełni wymierna
Bez względu na to, jaki cel wybierzesz, każdy jest tak samo widoczny oraz mierzalny. Zaraz po uruchomieniu kampanii wiesz ile osób dokonało zakupu, a ile porzuciło koszyk, kto i z jakiego źródła odwiedził zakładkę kontakt oraz ile te działania kosztowały. Dzięki temu możesz optymalizować reklamę – czyli rezygnować z nieefektywnych opcji, a także skupiać się ja tych, które przynoszą najlepsze efekty.
10. W AdWords masz pełną kontrolę nad budżetem.
Narzędzia Google pozwalają nie tylko ustalić ile maksymalnie chcesz wydać na promocję, ale również w dowolnym momencie zastopować lub rozszerzyć kampanie – w zależności od jej rezultatów. Co najistotniejsze – będziesz rozliczać się tylko za cel, jaki chcesz osiągnąć!
Nawet mała firma może zyskać dzięki Google AdWords
Google AdWords to jedna z najbardziej skutecznych metod dotarcia do potencjalnych klientów. Jest szczególnie atrakcyjnym rozwiązaniem dla małych, lokalnych lub nowych biznesów, ponieważ gwarantuje im natychmiastową skuteczność, kontrolę nad budżetem i dużo opcji targetowania, przez co do odpowiednich osób mogą dotrzeć nawet najbardziej specyficzne czy innowacyjne produkty.
Nasi specjaliści AdWords codziennie obsługują ponad 300 zadowolonych klientów Alte Media. Co stoi za ich skutecznością? Zajrzyj do naszego wpisu o Google Partners. Jeśli Ty też chcesz efektywnie reklamować się za pośrednictwem AdWords, to teraz jest na to najlepsza pora! Wszystkim, którzy wiosną zlecą nam poprowadzenie ich kampanii, dajemy dodatkowe 600zł budżetu reklamowego – to rozwiązanie idealne na start!