Narzędzie do określenia szybkości wczytywania się witryny na tabletach i smartfonach – PageSpeed Insights – zyskało dodatkową funkcjonalność. To dzięki niej dowiesz się więcej na temat swojej witryny! Teraz zbierane będą również dane od użytkowników, korzystających z najpopularniejszej przeglądarki – Chrome.
Jak pisaliśmy w jednym z naszych tekstów, prędkość ładowania się witryny internetowej na urządzeniach mobilnych jest niezwykle istotna. Pamiętaj, że każda kolejna sekunda oczekiwania na załadowanie się strony to coraz mniejsza satysfakcja klienta oraz mniejsza szansa na potencjalną konwersję. Musisz pamiętać, że ten parametr wpływa także na widoczność serwisu w wyszukiwarce, a więc.. pozycjonowanie!
Poza przyznawaniem stronie oceny w skali 1 do 100, do tej pory PageSpeed Insights wskazywał także, jak i co należy zoptymalizować, aby zwiększyć prędkość ładowania się witryny zarówno na urządzeniach jak i komputerach stacjonarnych.
Jednak narzędziu brakowało jednej funkcjonalności – realnego kontekstu, a więc odniesienia do tego, co doświadczają prawdziwi użytkownicy z zetknięciu z daną stroną. Dlatego też wyniki otrzymywane z PageSpeed Insights nie były do końca miarodajne. Teraz jednak, dzięki zbieraniu danych od internautów posługujących się Chrome, możliwa jest dokładniejsza analiza wszystkich czynników! Dodajmy, że ta przeglądarka jest najchętniej używaną obecnie przez internautów – to kolejny plus tej aktualizacji. Pamiętaj jednak, że jest ona dostępna dla stron, gdzie panuje na tyle duży ruch, aby zebrać właściwe dane.