W dniach 22 i 23 maja 2012 roku odbyła się w Poznaniu największa w Europie Środkowej konferencja poświęcona marketingowi w wyszukiwarkach internetowych. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć, szczególnie, że zapowiadało się naprawdę ciekawie. Search Marketing Day 2012 to druga już edycja ciekawej imprezy gromadzącej czołówkę branży SEO i SEM. Co ciekawe w całości prowadzona jest w języku angielskim z uwagi na jej międzynarodowy charakter oraz zaproszonych gości i prelegentów z całego świata.
W tym roku, podobnie jak w poprzednim impreza została zlokalizowana w Multikinie Starego Browaru w Poznaniu. Cała konferencja została podzielona na 2 dni – pierwszy dzień wypełniony jest prelekcjami ciekawych ludzi z branży SEO, SEM i nie tylko. Z uwagi na ilość prezentacji utworzone zostały dwa osobne bloki tematyczne prowadzone równolegle. Można było swobodnie wybierać między ścieżką tematyczną SEO lub SEM, PPC i afiliacji.
Co ciekawe termin tego spotkania zbiegł się z szeroko komentowaną zmianą algorytmu Google o wdzięcznej nazwie Penguin, co w połączeniu z obecnością przedstawiciela Google Search Quality Team Kaspara Szymańskiego miało mocny wpływ na tematykę i temperaturę dyskusji oficjalnych oraz rozmów w kuluarach.
Drugi dzień konferencji został wypełniony szkoleniami z metod SEO z udziałem Joe Cygnusa oraz Ralpha Tegmeiera – postaci bardzo znanych w środowisku, których prezentacje na pewno należy uznać za wartościowe.
Na zakończenie mogę tylko obiecać, że za rok zespół Alte Media także chętnie odwiedzi SearchMarketingDay. Tymczasem zgromadzoną w tym roku wiedzą już teraz wspomagamy rozwój nasz i naszych Klientów!