Dzień Google dla Agencji 2012

Google Dzień dla Agencji 2012
Google Dzień dla Agencji 2012
W dniu 17 kwietnia zespół Alte Media został zaproszony na 4 coroczne spotkanie pod tytułem Dzień Google dla Agencji. Jest to najważniejsza impreza Google dedykowana branży SEM, dlatego nie mogło nas zabraknąć w klimatycznej scenerii warszawskiej Fortecy. Uczestnictwo w tym spotkaniu było okazją do zdobycia najświeższych informacji prosto od specjalistów Google, jak również możliwością spotkania się z przedstawicielami firm z branży. Ponad 7 godzinny program spotkania wypełniony był rzetelnymi prezentacjami ekspertów Google, między innymi na temat nowych produktów i kanałów sprzedaży. Nie zabrakło również prezentacji związanych z raportowaniem w Google Analytics.

Można było też zauważyć nowe trendy, w kierunku których zmierzają produkty Google. Jednym z nich jest reklama mobilna czyli kierowana na wszelkiego typu urządzenia mobilne. Czy ta forma reklamy rzeczywiście się sprawdzi trudno powiedzieć. O jej wielkim potencjale słyszymy już kolejny rok z rzędu i niestety nic nie wskazuje, by miała zająć jakiś znaczący udział w rynku.

Drugim ważnym trendem na jaki warto zwrócić uwagę jest reklama video. I nie mówimy tylko o reklamie stricte video czyli kręceniu klipów reklamowych ale o reklamie kontekstowej pokazywanej w wynikach wyszukiwania YouTube, wyświetlanej na filmach, przed filmami oraz w obrębie samej strony YouTube. Ciekawostka jest, iż wyszukiwarka YouTube jest wyszukiwarką numer 2 w naszym kraju zaraz po wyszukiwarce Google! To pokazuje jak często odwiedzamy te witrynę i jak duży potencjał reklamowy ma YouTube. Szacuje się, iż miesięcznie odwiedza tę witrynę 13,2 milionów użytkowników w miesiącu, a jej zasięg to 72% wśród polskich użytkowników internetu.

Kolejnym ciekawym aspektem była zapowiedź wprowadzenia nowej formy kierowania kontekstowego reklam – kierowanie dynamiczne. Jest to specyficzna rewolucja, w której swoja role tracą klasyczne słowa kluczowe. W skrócie opiera się ona na przygotowywaniu automatycznej kampanii, gdzie reklama wyświetlana jest w kontekście treści zbliżonych do reklamowanej witryny. Google sam analizuje reklamowaną stronę docelową i na podstawie jej zawartości kieruje reklamę do użytkowników szukających podobnych treści. Mało tego Google sam definiuje nagłówek reklamy (tytuł) oraz docelową podstronę. Brzmi to groźnie ale może być przydatne w przypadku niektórych typów kampanii.

Innych rewolucji nie zaobserwowaliśmy, wracamy do ciężkiej pracy nad Państwa pozycjami i kampaniami. Nowe newsy najpóźniej za rok na kolejnym Google Dniu dla agencji.

Google Dzień dla Agencji 2012
Google Dzień dla Agencji 2012
26.03 2012

Certyfikaty Adwords Qualified Individual

Czytaj dalej
01.02 2012 Remarketing na Facebooku

Unikaj reklam na stronie

Czytaj dalej
05.12 2011 aktualizacja regulaminu Facebooka

Google oferuje nowe miejsca reklamowe

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość