Ostatni tydzień był dla nas bardzo intensywny, a wszystko dzięki uczestnictwu w IX Targach eHandlu w Warszawie. Część zespołu Alte Media cały wtorek spędziła na Stadionie Narodowym przeprowadzając inspirujące rozmowy i udzielając wskazówek właścicielom firm działającym w zakresie e-commerce. Wracamy już jednak do standardowego rytmu pracy. Co oczywiście nie oznacza, że zwalniamy tempo!
Spotkanie firm z branży, organizowane przez Fundację Polak 2.0., to największe targi branży e-commerce w Polsce. 14 października ponad 150 wystawców zaprezentowało swoje produkty i usługi kierowane do właścicieli sklepów internetowych różnego kalibru. Niezależnie od tego, czy odwiedzający dopiero rozpoczynali swoją przygodę ze sprzedażą online, czy „zjedli już zęby” na biznesie internetowym, mogli odnaleźć coś dla siebie. Tysiące osób odwiedzających Stadion Narodowy mogło w tym dniu spotkać się z praktykami i porozmawiać o swoim biznesie.
Kontynuacja tradycji
Nasze uczestnictwo w Targach, to pewnego rodzaju tradycja firmowa 🙂 Nie ukrywamy, że tegoroczne zainteresowanie naszym stoiskiem utwierdziło nas w tym, że będziemy ją kontynuować w kolejnych latach. Jako firma z ogromnym bagażem doświadczeń i szerokim zakresem usług z zakresu marketingu internetowego możemy udzielić wsparcia właścicielom e-sklepów z każdej branży. Odwiedzający bardzo szybko to zauważyli – przez cały dzień targowy nasz zespół właściwie nie miał czasu na przerwę.
Dużym zainteresowaniem cieszył się też nasz dokładny audyt SEO, który przeprowadziliśmy dla kilkudziesięciu stron i e-sklepów bezpośrednio podczas targów. Nie mieliśmy właściwie chwili wytchnienia. Kolejka chętnych ustawiała się po wartościowe informacje i poradę specjalistów w zakresie pozycjonowania.
Konkurs wizytówkowy
Podczas targów ogłosiliśmy także konkurs. Każdy odwiedzający mógł wrzucić swoją wizytówkę do naszej kuli. Do wygrania było 10 bonów o wartości 600 zł na pierwszą kampanię Google AdWords z nami. Znamy już też szczęśliwców – poniżej filmik z oficjalnego losowania 🙂
Wnioski z targów
Od ponad 11 lat powtarzamy naszym Klientom, że jedno narzędzie reklamy nigdy nie będzie tak skuteczne, jak umiejętne połączenie kilku. Wiele z rozmów, które przeprowadziliśmy podczas targów dało nam do myślenia. Odwiedzający nasze stoisko zazwyczaj zajmowali się kampaniami AdWords lub pozycjonowaniem. Zupełnie nie wykorzystując potencjału innych narzędzi. Tutaj mam na myśli, nie tylko analizę danych i efektów kampanii (Google Analytics pozawala nam sprawdzić wiele rzeczy!). Przede wszystkim inne źródła pozyskania klienta jak np. reklama w innych wyszukiwarkach (m.in. You Tube, Bing), kampanie video, czy optymalizacja konwersji w sklepie. Po co prowadzić kampanię – jeżeli nie przynosi nam ona zamierzonych efektów?
Każdy e-sklep może sprzedawać, potrzeba nam tylko czasu i odpowiednio prowadzonych działań reklamowych w Internecie!
źródło zdjęć: materiały własne i oficjalne materiały Organizatorów Targów eHandlu