Niezależnie od tego, czy nasz biznes opiera się tylko na działalności online, czy Internet jest jedną z wielu metod komunikacji z klientami, musimy pamiętać – to co robimy w świecie realnym ma wpływ na nasze sukcesy online. Uzależnione są też od tego efekty działań marketingowych, prowadzonych kampanii i wsparcia sprzedaży. Po raz kolejny potwierdza się nasze założenie: skuteczny marketing internetowy to kompleksowość działań. Potwierdzeniem tego jest nasze „Urodzinowe Case Study”.
Zachowania konsumentów internetowych zmieniły się. Stali się oni bardziej świadomi i wybredni. Podjęcie decyzji o kontakcie lub zakupie za pośrednictwem strony internetowej, nie zapada pod wpływem chwili. Jest to długi proces, często poparty weryfikacją opinii w różnych źródłach. Chcąc rozpocząć współpracę ze sklepem internetowym, czy firmą potencjalny klient ocenia nie tylko wygląd strony, ale także to jakie informacje o niej znajdzie w sieci.
Nasi Klienci często przychodzą do nas z prośbą o poradę: co zrobić, aby ich działania w internecie były bardziej skuteczne. Nasza odpowiedź jest szybka: działaj kompleksowo! Nie jest to jednak proste w realizacji! Nie wystarczy być „widocznym” na najwyższych pozycjach i mieć użyteczną stronę internetową – chociaż bez tego również nie da się prowadzić skutecznego marketingu. Na sukces firmy w świecie online wpływa także to, co dzieje się w świecie realnym. Trzeba to tylko umiejętnie pokazać.
Urodzinowe Case Study
1 lipca nasza firma obchodziła swoje 11 urodziny. Był to dla nas wyjątkowy dzień i postanowiliśmy podzielić się tymi informacjami z resztą świata. Przeprowadziliśmy zaplanowaną wcześniej akcję promocyjną. Jej celem było zakomunikowanie naszym klientom, partnerom biznesowym, śledzącym nasze profile społecznościowe oraz konkurencji, jak ogromny bagaż bezcennych doświadczeń już mamy!
Efekty przerosły nasze oczekiwania!
- 167 osób pobrało nasz specjalnie przygotowany ebook ze strony internetowej w ciągu dwóch pierwszych dni zamieszczenia go
- o 23% wzrosła nam w tym okresie odwiedzalność strony internetowej
- o 11% zwiększyła się liczba nowych użytkowników odwiedzających stronę
Zdobycie zaufania klientów, to czasami również pokazanie „ludzkiej twarzy” w mediach społecznościowych. Przedstawimy Wam w liczbach, jak proste działania mogą wpłynąć na statystyki mediów społecznosciowych. Nie tylko FB, ale także innych portali, które mogą być dla Waszej firmy kanałem komunikacji. Co jest jednak ważne? Wartościowa treść i odpowiednia ranga wydarzenia!
Statystyki social media
Podczas 10 dniowej kampanii promującej nasze urodziny w mediach społecznościowych udało nam się:
- Zaangażować w dyskusję ponad 247 osób na 5 portalach społecznościowych
- Uzyskać 49 nowych polubień strony
- Nawiązać korespondencję z 45 osobami
Jakie jeszcze liczby opisują nasze Case Study?
- 19 godzin przygotowania materiałów
- ponad 50 000 osób – taki zasięg miała nasza kampania sponsorowana
- 10 godzin poświęconych na interakcję z fanami – cała przyjemność po naszej stronie!
- 7200 zjedzonych kalorii (tort był przepyszny!)
Nie osiągnęlibyśmy jednak takich statystyk, gdyby nasz materiał nie był wartościowy i nie zaangażowalibyśmy odpowiednio fanów. 11 urodziny w tak młodej branży, to wielkie osiągnięcie! Dlaczego się tym nie pochwalić?
Z pewnością każda firma ma na swoim koncie takie wydarzenia lub fakty, które warto przedstawić szerokiemu gronu odbiorców. Dobrze zaplanowane działania, spójne z wizerunkiem firmy będą zawsze doskonałym wsparciem biznesu. Nawet jeżeli w bezpośredni sposób nie wpłyną na działanie kampanii marketingowej, to w niedalekiej przyszłości z pewnością przyniosą pozytywny efekt.