W ciągu kilku ostatnich dni zauważyliśmy dość spory ruch pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W nocy na swoim Twitterze Matt Cutts – szef do walki ze spamem w firmie Google – poinformował nas o nadchodzącej aktualizacji algorytmu – Panda Update 4.0, a godzinę później napisał o innej aktualizacji – Payday Loan Update 2.
Dzisiaj rozpoczęła się aktualizacja Pandy (Panda Update 4.0), która bierze pod uwagę strony internetowe z niską jakością np. ze słabą treścią (treść na stronie należy tak napisać, żeby nie tylko była unikalna, ale i wartościowa) oraz strony posiadające dużą ilość reklam. Pierwszy raz w Polsce algorytm pojawił się w 2011 roku i wprowadził dużo zamieszania. Efekty aktualizacji algorytmu mogą trwać nawet ponad tydzień.
Natomiast druga aktualizacja to Payday Loan Update 2. Nie ma on nic wspólnego z algorytmami Panda czy Pingwin. Dotyczy ona spamerskich fraz i wpływa na różne języki w różnym stopniu (np. Angielski: 0,2 – 0,3 % zapytań, natomiast w Turcji odnotowano rekordową ilość aż 4%). Algorytm pojawił się pierwszy raz w połowie 2013 roku, natomiast jego aktualizacja w zeszły weekend, czyli 15-16 maj – to właśnie w tym czasie zauważyliśmy już pierwsze ruchy w wynikach wyszukiwania. Więcej informacji o aktualizacji Payday Loan możecie zobaczyć tutaj. Natomiast poniżej przedstawiamy Wam wykresy z 2 narzędzi pokazujących intensywne zmiany w dniach wprowadzenia update’ów.
Jest to kolejny krok Google w celu podniesienia standardów optymalizacji stron internetowych. Słaba treść, duża ilość reklam i spamerskie frazy będą stanowiły jeszcze większą przeszkodę dla nieuczciwych praktyk pozycjonowania. Nasi Klienci nie muszą się martwić. Co prawda zauważalne mogą być wahania pozycji, w związku z karami nakładanymi na konkurencyjne strony. Jednak Alte Media wie, co to bezpieczne pozycjonowanie i tylko takie praktyki stosuje!