LinkedIn: profil osobisty a profil firmowy

Prowadzisz firmę, chcesz budować rozpoznawalność swojej marki – zwłaszcza wśród specjalistów podobnych do Ciebie i przedstawicieli konkretnych branż. Istnieje miejsce, gdzie znajdziesz swoją grupę docelową – dokładnie sprecyzowaną, określoną według interesujących Cię ram. Ta przestrzeń to LinkedIn! Pierwszym krokiem, który musisz wykonać, aby zacząć na nim działać, jest oczywiście założenie konta. Jednak jaki profil powinieneś założyć? 

Z artykułu dowiesz się: 

  • czym charakteryzuje się konto osobiste?
  • jakie cechy posiada profil firmowy?
  • jakie są różnice między stroną osobistą a stroną marki?
  • kiedy stosowane jest wybranie tych opcji? 
  • jakie możliwości daje LinkedIn?

LinkedIn: różnice między stroną osobistą a stroną marki

Pierwsza podstawowa różnica między profilem osobistym a stroną marki jest widoczna już na poziomie budowy samych adresów URL.

Co istotnego zauważysz w przypadku budowy adresu strony marki? Będzie to /company/, ewidentnie nakierowujące na charakter danego konta. Tego dopisku nie zawiera oczywiście adres URL profilu osobistego. Zwykle, przy odpowiedniej konfiguracji konta personalnego, będzie on składał się przede wszystkim imię i nazwisko konkretnej osoby.

Dodatkowo profile prywatne są bardziej rozbudowane, niż konta marek. Pozwalają na publikowanie różnorodnych treści, a ich celem jest głównie nawiązywanie kontaktów branżowych oraz interakcja, podczas gdy konto marki stanowi raczej rodzaj swoistej „wizytówki”. To dzięki niej można prezentować obserwującym sukcesy, dążenia i projekty firmy, które wyróżniają ją na tle konkurencji lub ukazują jej miejsce na rynku.

Co bardzo istotne, profil firmowy nie może zostać stworzony sam z siebie. Oznacza to, że do założenia go potrzebne jest wcześniejsze utworzenie konta osobistego na LinkedIn. Dopiero posiadacz profilu personalnego jest w stanie stworzyć konto dla marki.

Ma to swoje plusy – platforma pozwala na swobodne przyznawanie funkcji administratorów czy analityków dla profili firmowych. W praktyce oznacza to, że strona marki może być zarządzana przez kilka osób z ramienia przedsiębiorstwa.   

Jakie możliwości daje profil osobisty na LinkedIn?

Jak już zaznaczyliśmy, prowadzenie konta personalnego daje niesamowitą możliwość budowania sieci kontaktów między specjalistami z różnych branż.

#ToWażne: tylko profil osobisty pozwala na wysyłanie wiadomości prywatnych oraz zapraszanie do sieci kontaktów! Na dodatek daje opcję rekomendowania umiejętności innych.

Co istotne, profile osobiste są w pewien sposób priorytetowo traktowane przez algorytm LinkedIn. Oznacza to, że przeważająca większość materiałów, jakie każdy z użytkowników widzi na tablicy, to treści zamieszczane za pośrednictwem kont osobistych. W mniejszości są natomiast te, kreowane przez profile marek.

Na co pozwala strona firmowa na LinkedIn?

Istotną przewagą – w kontekście promocyjnym i PR-owym  – jest możliwość tworzenia reklam płatnych, które docierają do ściśle sprecyzowanych grup odbiorców. Nie możemy natomiast w ten sposób prowadzić działań na koncie osobistym.

Cele reklamowe, jakie mogą wykorzystywać marki to:

  • świadomość: świadomość marki
  • zainteresowanie: odwiedziny witryny | interakcje | wyświetlenia wideo
  • konwersje: generowanie potencjalnych klientów | konwersje witryny | kandydaci na ofertę pracy.

Tylko z poziomu profilu marki możesz zamieszczać ogłoszenia o pracę.

Strona firmowa zyskuje także obserwatorów, zaangażowanych w to, co publikuje przedsiębiorstwo.

#ToWażne: jako profil osobisty i jednocześnie jej administrator możesz oczywiście zapraszać swoje kontakty do polubienia strony marki!

Konto firmowe daje Ci wgląd do wszelkich statystyk oraz analityki, dotyczących publikowanych treści oraz osób, które wchodzą w interakcję z marką.

Jeśli prowadzisz zarówno konto firmowe i profil osobisty, to pamiętaj o tym, jak ważne jest udostępnianie treści, zachęcane do interakcji oraz niejako organiczne promowanie materiałów Twojej marki!

Jeśli chcesz, aby marketingiem internetowym Twojej firmy zajęli się specjaliści Social Media, skontaktuj się z nami! Stworzymy dla ciebie wartościowy i interesujący content na LinkedIn oraz wykreujemy skuteczne reklamy!

https://altemedia.pl/kontakt/ | +48 507 507 520 

18.02 2022 SQL vs MQL

SQL vs MQL – jak kwalifikować...

Czytaj dalej
19.01 2022 audyt UX co to

Audyt UX – czym jest i...

Czytaj dalej
29.12 2021 barwy w marketingu

Barwy w marketingu – jakie mają...

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość