Kierowanie na lokalizację

Kierowanie na lokalizację – większa klarowność i wyższa kontrola.
Zaawansowane kierowanie na lokalizację zostało udostępnione w marcu 2011 roku. Jest to jedna z opcji umożliwiająca sprawowanie wyższej kontroli nad kierowaniem reklam pod względem geograficznym. Po zebraniu opinii i referencji grupy reklamodawców wprowadzone zostały udogodnienia, dzięki którym ma poprawić się przejrzystość oraz skuteczność działania tego narzędzia. Pierwszą zamianą jest łatwiejsza obsługa, natomiast kolejne są już bardziej rozbudowane.

Wyższy stopień kontroli nad kierowaniem na lokalizację.
Obecnie można używać także funkcji lokalizacji pobranej z treści strony, czyli opcja bardziej zaawansowana niż dotychczasowe pobieranie lokalizacji na bazie fizycznej lokalizacji internauty. Domyślnie wyświetlane będą reklamy osobom, które znajdują się w wybranej przez nas lokalizacji. Przez co osoba mieszkająca w Szczecinie, która szuka transportu do Warszawy zobaczy oferty zarówno ze Szczecina jak i warszawskich firm.

Opcje lokalizacji

Aczkolwiek nie w każdej sytuacji takie kierowanie reklamami jest potrzebne. Gdy użytkownik szuka tylko wiadomości regionalnych ze Szczecina nie będzie zainteresowany na przykład wczasami w Szczecinie, a więc musimy wybrać kiedy uwzględnić sygnał lokalizacji. Żeby sprawdzić lokalizacje z jakich wyświetlana jest reklama wystarczy sprawdzić raport miejsc docelowych, albo dane zapisane w raporcie geograficznym. Wszelkie zmiany lokalizacji można wprowadzić w opcjach zaawansowanych, po sprawdzeniu co faktycznie jest dla nas bardziej korzystne.

Fizyczna lokalizacja bez wyjątków dla wszystkich.
Aby uzyskać tę opcję trzeba wybrać w opcjach zaawansowanych propozycję „Osoby w mojej wybranej lokalizacji”. W ten sposób reklamy zostaną pokazane wszystkim użytkownikom w danej lokalizacji. Przykładowo chcąc znaleźć transport ze Szczecina do Warszawy dzięki tej opcji każda osoba mieszkająca w Szczecinie bez problemu może zobaczyć także reklamy warszawskich firm transportowych, bez ograniczenia lokalizacji tylko do Szczecina skoro znajdujemy się w tym mieście.

Eliminowanie wyświetleń z wykluczonych obszarów.
Obecnie ustawiona opcja domyślna to „Osoby w mojej wykluczonej lokalizacji, szukające stron na jej temat lub przeglądające takie strony”.

Opcje wykluczenia
Dzięki tej opcji klient nie zobaczy wyświetlanych reklam z obszaru, który my wykluczyliśmy, nawet gdy fizycznie się w nim znajduje. Jednakże zmiana ta odbije się tylko na nowo stworzonych kampaniach, a także może zmienić ilość wyświetlanych reklam.

19.04 2012

Dzień Google dla Agencji 2012

Czytaj dalej
26.03 2012

Certyfikaty Adwords Qualified Individual

Czytaj dalej
01.02 2012 Remarketing na Facebooku

Unikaj reklam na stronie

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość