Google Zmienia limity indeksowania podstron w Google Search Console

Google na co dzień wprowadza zmiany i aktualizuje swoje narzędzia tak, żeby praca na nich i jej efekty były jak najbardziej zoptymalizowane. Do większości nowych funkcji da się szybko zaadaptować i nie wpływają one na codzienny cykl pracy. Jednak najnowsza zmiana w Google Search Console warta jest uwagi. W ostatnim tygodniu znacznie zmieniła się częstotliwość z jaką można korzystać z opcji pobierania i indeksowania adresów URL.

Pobieranie i indeksowanie stron

Funkcja pobierania ma na celu szybszą indeksację adresów nowych podstron lub szybsze zastosowanie zmian na nich dokonanych. Oznacza to, że strona, na której zgłosimy taką zmianę, będzie szybciej widoczna w Google. W narzędziu GSC można to zrobić w dwojaki sposób: wnioskując o zaindeksowanie danego URL’a lub – wnioskując o zaindeksowanie adresu oraz wszystkich jego linków bezpośrednich.

Zmiany limitów w GSC liczone są w setkach

Do tej pory maksymalny limit pojedynczych stron jakie można było miesięcznie zaindeksować wynosił 500 dla pojedynczych adresów lub 10 URL-ów z ich bezpośrednimi linkami. Wprowadzona zmiana drastycznie zmieniła te limity. Jedna z opcji została zmniejszona, druga zoptymalizowana. Od tej pory, prośbę o zaindeksowanie pojedynczego adresu URL można wysłać zaledwie 10 dziennie, czyli około 300 w skali miesiąca, a z drugiej strony grupowe zgłoszenia możemy wysyłać do 2 razy dziennie dziennie, czyli w sumie 3 razy więcej niż dotychczas.

Choć zmiana dotyczy setek stron, które będą lub nie będą zaindeksowane, nie powinno to zakłócić pracy pozycjonerów. Niewielu z nich prowadzi w tej dziedzinie aż tak hurtowe działania. A czy według Was zmiana ta pozytywnie wpłynie na pracę specjalistów SEO i jej efekty

20.02 2018 facebook aplikacja telefon reklamy

Jaki cel powinna mieć moja kampania...

Czytaj dalej
13.02 2018 google zakupy płatność

Dlaczego warto korzystać z Google Zakupy?

Czytaj dalej
19.01 2018 analiza komputer seo pozycjonowanie

SEO – 4 najczęściej zadawane pytania

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość