Baza wiedzy

SEOwniczek

SEOwniczek to słownik pojęć związanych z branżą SEO.

Poznaj najważniejsze definicje dotyczące pozycjonowania z naszym SEOwniczkiem!
Specjalnie dla Ciebie wyjaśniamy wszystkie podstawowe pojęcia związane z SEO!

Pomożemy Ci określić i przeanalizować:

ALT
Atrybut stanowiący alternatywny opis obrazków. Pojawia się zamiast nich w sytuacji, gdy nie mogą być one poprawnie wyświetlone. Alt powinien uwzględniać przede wszystkim sam opis obrazka. Wpływa to na lepsze pozycjonowanie dzięki odczytaniu tekstu przez bota.
ANCHOR
To pojedyncze słowo lub wyrażenie, które jest hiperłączem+ i po kliknięciu w link przenosi do innej witryny. Jest to istotny element w działaniach związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.
Artykuł sponsorowany
Odpłatnie publikowany materiał, zamieszczany w wirtualnych mediach branżowych – na blogach bądź stronach – stanowiący formę reklamy marketingu internetowego. Charakteryzuje go precyzyjność w dotarciu do wybranej grupy odbiorców. Taki tekst jest również elementem, pozwalającym na lepsze pozycjonowanie strony – istnieje bowiem możliwość linkowania go. Dodatkowo wpływa na wizerunek firmy oraz jej rozpoznawalność.
Audyt SEO
Dokumentem niezbędnym w sytuacji, gdy chcemy zacząć prace nad pozycjonowaniem wybranej strony. Zawiera szereg wytycznych, porad i uwag odnośnie badanej witryny, które należy uwzględnić w procesie optymalizacji strony internetowej. Ma ułatwić prace programistów oraz osób odpowiedzialnych za wprowadzanie zmian w witrynie. Analiza SEO tworzona jest w formie raportu dostarczającego informacji o poprawnych i niepoprawnych elementach serwisu. Prezentuje on także wytyczne co do optymalizacji strony.
Ban
Jest to rodzaj kary za naruszenie regulaminów wyszukiwarki Google. Polega na trwałym usunięciu strony z wyników wyszukiwania w przeglądarce. Może być spowodowany stosowaniem zabronionych praktyk związanych z Black Hat SEO. UWAGA: Aby sprawdzić, czy na stronę nałożono bana, należy zalogować się do Google Search Console.
Bot
Internetowy robot Google, którego zadaniem jest przeglądanie oraz indeksowanie witryn. Jego działania mają realny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.
Buzz Marketing
Inaczej marketing szeptany, a więc dzielenie się opiniami na temat danego produktu na forach internetowych, blogach lub w innych kanałach Social Media. Często wypowiedzi buzz marketingowe zawierają bezpośredni odnośnik do strony internetowej.
Cache Google
Stanowi kopię witryny, stworzoną przez robota Google, który odwiedził ją w ostatnim czasie.
Certyfikat SSL
Certyfikat potwierdzający, że dany adres www jest bezpieczny – wchodząc na niego masz pewność, że Twoje dane są szczególnie chronione i nie zostaną wykradzione. Łatwo rozpoznać, czy strona posiada go, ponieważ powoduje on zmianę URL z HTTP na HTTPS.

Pamiętaj, że wdrożenie certyfikatu SSL jest bardzo ważne, bo od czerwca tego roku przeglądarka Chrome oznacza witryny, które go nie posiadają, a algorytm Google dużo gorzej traktuje takie serwisy przy tworzeniu rankingu wykukiwań.

➡️ W umieszczeniu certyfikatu SSL na stronie pomogą Ci specjaliści z wirtualne.net!

Citation Flow (CF)
Opisuje siłę linków, które kierują użytkowników na daną witrynę. Określa się go w skali od 0 do 100.
Content Marketing
Określany również jako marketing treści. Głównym jego założeniem jest tworzenie wartościowych tekstów, pozwalających na edukację odbiory, a także zdobycie jego zainteresowania. Najczęściej treści content marketingowe publikowane są jako artykuły, wpisy na blogu czy w Social Media.
Dead Link
Link, który nie działa – najczęściej ze względu na to, że został błędnie wpisany lub prowadzi do nieaktywnej już strony.
Description
Meta tag, który opisuje zawartość strony. Ze względu na to, że w wynikach wyszukiwania pojawia się zaraz pod tytułem, wpływa na przyciągnięcie uwagi użytkownika.
Domena internetowa

Domena to nazwa tworząca razem z rozszerzeniem (np. .com lub .pl) unikatowy adres internetowy naszej witryny. By odwiedzić wybraną stronę należy wpisać w pasek przeglądarki nazwę domeny. Należy pamiętać, że każda domena ma pewien okres ważnosći i należy pilnować, by regularnie dokonywać jej przedłużenia.

➡️ Polecanym przez nas dostawcą usług hostingowych jest wirtualne.net!

Duplicate Content i duplikacja treści
Zduplikowanie treści może występować w dwóch wariantach: powielona treść w obrębie naszej domeny (duplikacja wewnętrzna) lub w obrębie innej strony (duplikacja zewnętrzna). Bywa, że wykorzystuje się go w sposób nieetyczny do poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce. Najczęściej jednak tworzony jest nieświadomie, poprzez skopiowanie treści z podstron na inne postrony.
Email Marketing
Działania z zakresu marketingu internetowego wykorzystujące komunikację e-mailową. Ich celem jest zaangażowanie odbiorców oraz zachęcenie ich do zapoznania się z treściami prezentowanymi w wiadomości. Podstawą komunikacji e-mail marketingowej jest rozbudowywanie bazy adresów oraz tworzenie kreacji w oparciu o informacje istotne dla użytkowników lub bieżące promocje.
E-marketing
Inne określenie dla marketingu internetowego. Są to działania reklamowe w sieci z zakresu pozycjonowania stron, reklamy w Google AdWords, reklamy oraz prowadzenia kanałów w Social Media, buzz marketingu (marketingu szeptanego), jak również monitorowania i raportowania wyników dzięki Google Analytics.
Filtr
To rodzaj kary, która zostaje nałożona na stronę za załamanie wytycznych ustalonych przez Google. Istnieją dwa rodzaje filtrów- ręczne (nakładane przez pracowników działu Google) oraz algorytmiczne (nakładane przez algorytm Google).
FSB (Fresh Site Bonus)
Rodzaj bonusu, premii dla nowej strony od wyszukiwarki. Polega na okresowym umieszczeniu jej wysoko w wynikach przeglądarki. Czas trwania FSB nie jest ściśle określony. Odpowiednie linkowanie może wspomóc utrzymanie pozycji, osiągniętej dzięki FSB.
Fraza Kluczowa
Definiuje się ją jako ciąg wyrazów lub zapytanie niezbędne do znalezienia w wyszukiwarce strony, na której będą się znajdować dane informacje. Jest ona również ciągiem słów określających tematykę witryny. Należy pamiętać, że im lepsze dopasowanie frazy kluczowej do potencjalnego zapytania użytkownika, tym większe prawdopodobieństwo odwiedzenia przez niego wybranej witryny.
Geolokalizacja
Narzędzie stosowane przez wyszukiwarkę Google, które pozwala jej na określenie położenia danego użytkownika. Dzięki temu dopasowuje się wyniki wyszukiwania do właściwego dla niego miejsca. Informacja o geolokalizacji opiera się na lokalnych adresach IP.
Google Ads (AdWords)
Narzędzie Google, które umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, a także na witrynach współpracujących. Cena reklamy determinowana jest przede wszystkim umiejscowieniem jej w strukturze wyszukiwarki, ale także konkurencyjnością innych promocji i fraz kluczowych. Modele płatności to CPC (koszt za kliknięcie) oraz CPM (koszt tysiąca.
Google Analytics
Narzędzie Google do analizy statystyk stron internetowych – w tym najważniejszych wskaźników, takich jak współczynnik konwersji czy odrzuceń. Pozwala m. in. na obserwację zachowań użytkowników, odwiedzających wybraną witrynę. Analytics wskazuje również miejsce, z którego pochodzi ruch na stronie. Dane prezentowane są za pomocą raportów w postaci statystyk. Aby móc korzystać z tego narzędzia, należy zainstalować indywidualny kod śledzenia na wybranej stronie.
Google Merchant Center
Usługa pozwalająca na reklamę produktów sklepu w wyszukiwarce Google. Dzięki temu narzędziu możliwe jest przesyłanie danych na temat produktów oraz informacji o sklepie i marce, a także pokazywanie ich w Zakupach Google oraz innych usługach Google.
Hosting

To usługa polegająca na udostępnieniu miejsca oraz zasobów na serwerze w celu publikacji strony / sklepu www, przechowywania plików, lub obsługi poczty elektronicznej. Zazwyczaj określona jest ilość danych możliwych do przechowywania (powierzchnia dyskowa) oraz przesyłania (transfer).

➡️ Polecanym przez nas dostawcą usług hostingowych jest wirtualne.net!

HTTP

Służy do przekazywania informacji pomiędzy przeglądarką a serwerem, na którym przechowuje się pliki strony. Minusem HTTP jest jednak fakt, że nie definiuje sposobu transmitowania danych. Istnieje więc spore ryzyko przechwycenia ich przez osoby trzecie

HTTPS

To dużo korzystniejsza, bo zabezpieczona oraz szyfrowana wersja HTTP. Uzyskuje się ją dzięki wdrożeniu certyfikatu SSL. Ten z kolei sprawia, że dane przesyłane ze strony są odpowiednio chronione. Dlatego nie ma ryzyka, że zostaną one wykorzystane przez niepożądane osoby.

IBL (Inbound Links – linki przychodzące)

Ilość linków, które kierują do wybranej witryny.

Infografika

Informacja graficzna, która dzięki zastosowaniu obrazu ma za zadanie wyjaśnić pewne zagadnienia czy definicje. Dzięki swojej formie jest prostym, ale interesującym źródłem przekazu danych. W infografikach wykorzystuje się głównie: diagramy, mapy lub obrazy.

Internal Links (linkowanie wewnętrzne)

Umieszczanie odnośników do różnych podstron witryny w treściach publikowanych na serwisie. Działanie to wspomaga prace nad pozycjonowaniem, ale także pozwala zaciekawić użytkowników innymi informacjami czy artykułami, dostępnymi na stronie. Linkowanie wewnętrzne najczęściej stosuje się na blogach, ale także na witrynach firmowych.

JavaScript

Język programowania najczęściej wykorzystywany na stronach internetowych. Działa niezależnie od serwera. Służy do utrzymywania interakcji – dla przykładu wykorzystuje się go przy reakcjach na formularze czy wydarzenia. JavaScript został stworzony przez firmę Netspace.

Joomla

System zarządzania treścią pozwalający na proste tworzenie dynamicznych stron internetowych oraz ich obsługę. Z narzędzia Joomla korzysta się w bardzo łatwy sposób – dlatego stało się ono jednym z najbardziej popularnych systemów CMS.

Kanibalizacja Słów Kluczowych

Dochodzi do niej w momencie, gdy dwie podstrony danej witryny pozycjonowane są na tę samą frazę. Tym samym słowa kluczowe rywalizują ze sobą, co sprawia, że pozycja serwisu w rankingu nie jest stabilna.

Katalog Stron

Lista adresów internetowych – wraz z informacjami o firmie/stronie – pogrupowanych tematycznie i zawierających link do witryny, telefon oraz adres. Zgłoszenie serwisu do katalogu może być zarówno płatne, jak i darmowe. Katalogi to jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania linków do pozycjonowanej strony.

Keyword Planner

Planer słów kluczowych używany podczas tworzenia kampanii AdWords. Ułatwia dobranie odpowiednich fraz, oszacowanie ilości wyszukiwań oraz stawek dla poszczególnych słów kluczowych.

KEYWORD STUFFING
Spamerska metoda podwyższania pozycji strony internetowej poprzez upychania w kodzie html w sekcji meta wielokrotnie powtarzanych słów kluczowych. Jest to jedna z technik Black Hat Seo.
Landing Page

Strona, która została przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej. Ma przedstawić wybrany produkt lub usługę oraz zachęcić użytkownika do wykonania założonej akcji. 

LINK FARM

Farma linków to dowolnej ilości zbiór stron internetowych, które łączą się ze wszystkimi innymi witrynami w grupie . Chociaż niektóre farmy linków można tworzyć ręcznie, większość jest tworzona za pomocą zautomatyzowanych programów i usług. Farma linków jest formą spamowania indeksu wyszukiwarki sieciowej (czasami zwanej spamdexing). Inne systemy wymiany linków mają na celu umożliwienie poszczególnym stronom selektywnym wymiany linków z innymi odpowiednimi stronami internetowymi i nie są uważane za formę spamu.

Wyszukiwarki przeciwstawiły się ruchowi związanemu z farmami linków, identyfikując określone atrybuty związane z linkami do stron farm i filtrując te strony przed indeksowaniem i wynikami wyszukiwania. W niektórych przypadkach całe domeny zostały usunięte z indeksów wyszukiwarek, aby uniemożliwić im wpływanie na wyniki wyszukiwania.

LINK SPAM

Umieszczanie linku w treściach na witrynie odsyłające do innej strony.

Linkowanie Wewnętrzne

Umieszczanie linków w treści serwisu, które przekierowują na jego inne podstrony.

Long Tail

Jedna ze strategii SEO, polegająca na pozycjonowaniu serwisu na słowa kluczowe o niedużej konkurencyjności. Dzięki „długiemu ogonowi” możliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji w Google na mniej popularne frazy.

Meta Tag Description

Meta tag zawarty w części nagłówkowej kodu strony, będący fragmentem kodu HTML. Pełni funkcję opisu danej strony. Wyświetla się on pod linkiem do podstrony. Description jest jedną z pierwszych rzeczy, jaką widzą użytkownicy podczas wyszukiwania w Google, dlatego warto, aby zachęcał ich do odwiedzenia witryny. Należy zawrzeć w nim również słowa kluczowe. 

Mobilna Wersja Strony

Wersja serwisu wyświetlana użytkownikom na tabletach i smartfonach. Najważniejszym aspektem przy tworzeniu responsywnej witryny (odpowiedniej dla urządzeń mobilnych) jest dostosowanie jej do różnych rozmiarów wyświetlaczy. Warto pamiętać, że najnowsza zmiana Google – Mobile First Index – podczas tworzenia rankingu stron bierze pod uwagę to, czy wersja mobilna strony jest taka sama, jak jej wersja wyświetlana na urządzeniach stacjonarnych. 

Mapa Strony (Sitemap)

Składa się na nią plik w formacie XML (tworzony dla robotów Google, po to, aby łatwiej indeksowały serwis) oraz strona witryny zawierająca listę najważniejszych dla niej podstron. Ma ułatwiać robotom poruszanie się po stronie.

Naturalne Linki

Hiperłącza do konkretnych podstron danego serwisu, wstawiane bezinteresownie na inną witrynę. Najczęściej pojawiają się jako udostępnienie ciekawej treści.

Newsletter

Wiadomości e-mail rozsyłane przez firmy do osób, które zdeklarowały chęć ich otrzymywania. Newsletter ma charakter cykliczny. Zwykle zawiera ofertę nowych produktów czy usług, dotyczy także bieżących promocji lub prezentuje wartościowy content – rady, wskazówki i ciekawostki na wybrany temat. Celem newslettera jest najczęściej zachęcenie Klientów do zapoznania się z wybranymi informacjami na witrynie firmy oraz stworzenie relacji z osobami potencjalnie zainteresowanymi ofertą.

Nofollow

Atrybut linków służący do informowania robotów wyszukiwarki o tym, że danego hiperłącza nie powinny one uwzględniać przy ocenie strony, do której ten linkuje. Dla użytkownika taki link wygląda identycznie jak dofollow, różnica polega jedynie na zmianach dokonanych w kodzie strony. Link nofollow „nie daje” mocy stronie, ale jest istotny przy budowaniu naturalnego profilu linkowego witryny.

Optymalizacja Strony Internetowej

Wprowadzenie zmian oraz wytycznych – wystosowanych najczęściej w audycie SEO – odpowiednich pod kątem wyszukiwarek. Dzięki nim można osiągnąć nie tylko lepszą widoczność witryny w sieci, ale także większy ruch na stronie, lepszy współczynnik konwersji oraz mniejszą liczbę odrzuceń strony. Nie jest to proces skończony – optymalizację serwisu powinno się przeprowadzać nieustannie, tak, aby sprostać oczekiwaniom robotów indeksujących oraz użytkowników.

Organic Traffic

Ruch organiczny, który generuje każdy użytkownik przechodzący na witrynę przez kliknięcie odnośnika w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Najwyższe wskaźniki organic traffic generują strony znajdujące się w TOP10 Google.

Panda

Algorytm, który obniża miejsce w rankingu Google stronom pozycjonowanym za pomocą nieuczciwych metod (tzw. Black Hat SEO). Panda źle ocenia witryny o podejrzanych linkach, przeoptymalizowane oraz takich, gdzie słowa kluczowe są używane nienaturalnie czy nadmiernie.

Pingwin

Algorytm wprowadzony w 2011 roku. Umieszcza on serwisy o wysokiej jakości treści na czołowych miejscach w rankingu Google. Jednocześnie Pingwin bardzo restrykcyjnie ocenia witryny, których content nie jest interesujący i wartościowy dla użytkowników.

PPC (Pay Per Click)

Model rozliczenia reklamy w sieci. Reklamodawca płaci w nim za akcję, jaką jest kliknięcie użytkownika w link. Co ważnie – nie musi się to równać wyświetleniu reklamy!

W kontekście wyników wyszukiwania Google, jako PPC określa się kampanie linków sponsorowanych – AdWords.

Przekierowanie 301

Oznacza permanentne przeniesienie strony na inny adres. Pozwala zatrzymać użytkowników, jak i utrzymać potencjał witryny serwisu na konkretne frazy. Dzięki temu przekierowaniu internauci są automatycznie przenoszeni na nowy URL serwisu.

Przekierowanie 302

Tymczasowe przeniesienie strony, dzięki któremu przez jakiś czas użytkownicy są kierowani na inną witrynę. Jest jasną sugestią chwilowej zmiany – nie tylko dla internautów, ale i dla robotów indeksujących.

RichSnippets

To rozszerzony opis sklepu internetowego lub strony. Można go znaleźć w wynikach wyszukiwania Google, gdzie pojawia się poza podstawowymi elementami, takimi jak tytuł i opis. Zawiera dodatkowe informacje, np. cenę, stan magazynowy czy średnią ocen. Rich snippets bazują na danych strukturalnych. Są to specjalne znaczniki, dzięki którym wyszukiwarka wie, co znajduje się na konkretnej stronie WWW.

Robots.txt

To plik umieszczany w katalogu głównym witryny oraz wskazujący te jej części, które nie są albo nie są dostępne dla robotów przeglądarek. Plik działa w oparciu o standard Robots Exclusion Protocol, czyli protokół zawierający niewielki zestaw poleceń, jakich można użyć do wskazania dostępu do wybranych sekcji witryny wybranym typom botów indeksujących (takich jak roboty dla witryn mobilnych czy przeznaczonych na komputery stacjonarne).

Responsywność Strony

To jedna z cech witryny, która sprawia, że szablon strony wyświetla się prawidłowo na różnych urządzeniach mobilnych.

Sitemap (mapa strony)

Plik w formacie XML/HTML, stanowiący zbiór linków prowadzących do każdej podstrony witryny. Zadaniem Sitemap jest ułatwienie indeksowania serwisu robotom wyszukiwarek.

SPAMDEXING
Spamdexing to pojęcie, które powstało ze słów ”spam” oraz „indexing”. Oznacza nieuczciwe praktyki polegające na dołączaniu do tekstu w witrynie treści, które mają na celu osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, nie niosąc za sobą wartości merytorycznych. Ta praktyka jest zaliczana do tzw. „Black hat seo”, którego stosowanie jest karane przez Google.
Szybkość Ładowania Strony

Czas, jaki jest potrzebny do pełnego załadowania się witryny. To bardzo ważny wskaźnik, zwłaszcza dla rankingu wyszukiwarki, bowiem jest jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na miejsce strony na kartach przeglądarki. Badania Google wskazują, iż czas ładowania się strony (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych) nie powinien być dłuższy, niż 3 sekundy. Nie zapominaj, że każda sekunda wpływa na potencjalną konwersję – obniża ją o 7%!

Title

Tytuł strony – znacznik, który możemy odnaleźć w sekcji <head> strony. Jest niezbędnym elementem budującym witrynę, ponieważ stanowi jej nazwę. Nie powinien być dłuższy niż 600 pikseli, czyli 55-70 znaków. Dzięki temu będzie widoczny w całości w wynikach przeglądarki. Istotnym jest, aby umieścić w nim słowa kluczowe, na które pozycjonujemy stronę – wspomaga to działania z zakresu SEO.

Tagi

Fragmenty kodu serwisu internetowego, które pozwalają na mierzenie czynników, takich jak ruchu na stronie czy zachowania internautów. Dzięki nim można zebrać dane na temat skuteczności reklamy oraz konkretnych kanałów promocji. Tagi umożliwiają także remarketing, ulepszanie grupy docelowej lub odpowiednią optymalizację witryny. 

Tag Manager

Darmowe narzędzie Google, które pozwala nam kontrolować fragmenty kodów oraz tagi na stronach www oraz aplikacjach mobilnych. To przydatne i łatwe w obsłudze narzędzie jest jednym z najchętniej używanych programów tego typu.

UKRYTY TEKST
Działanie polegające na umieszczaniu w kodzie html strony internetowej niewidocznego tekstu. Ma to na celu zmylenie robota, który indeksuje stron, by uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to nieetyczna metoda należąca do Black Hat Seo i jest karana przez Google.
Update

Aktualizacja algorytmu Google, której celem jest ulepszenie działania wyszukiwarki. Zmiana ta ma także wprowadzać jej nowe wytyczne lub jeszcze ściślej egzekwować wcześniejsze wymagania, np. wysoką jakość treści zamieszczanych na stronach.

URL

Adres danej witryny internetowej, wpisywany w celu wyświetlenia jej użytkownikowi. Jak powinien wyglądać URL wspomagający działania nad osiągnięciem wysokiej pozycji w wyszukiwarce? Właśnie tak:

  • posiadać jak najmniej liter,
  • być krótki, łatwy do skojarzenia przez internautów,
  • zawierać słowa kluczowe,
  • słowa powinny zostać oddzielone od myślników,
  • nie powinien zawierać znaków specjalnych i ciągów cyfr.
White Hat SEO

Działania z zakresu pozycjonowania, które mają wpłynąć na lepszą widoczność strony w Google. Są zgodne z wytycznymi algorytmów oraz wyszukiwarki, dlatego stosowanie ich nie zagraża bezpieczeństwu witryny, ani nie powoduje nakładania na nią kar. WHS to przede wszystkim odpowiednia optymalizacja serwisu i dostosowanie wysokiej jakości treści do potrzeb użytkowników. 

Wordpress

Oprogramowanie pozwalające na samodzielne stworzenie strony lub bloga, a także aplikacji. Proste oraz szybkie w obsłudze, dysponujące dużą ilością szablonów – to sprawia, że WordPress jest bardzo popularnym systemem narządzania treścią. Szacuje się nawet, że już ponad ¼ witryn powstała w oparciu właśnie o niego. 

Wyniki Organiczne

Są to rezultaty wyszukiwania wyświetlane pod postacią bezpłatnych linków do serwisów internetowych. Ich kolejność jest determinowana przez algorytm. Wspomaga się je działonami z zakresu pozycjonowania – m. in. umieszczaniem w wysokiej jakości tekstach wybranych słów kluczowych, budowaniem sieci odnośników do witryny.

Zakupy Google

Oferta reklamy w Google AdWords, która jest skierowana głównie do witryn będących sklepami internetowymi. Promocja w tym kanale polega na wyświetlaniu w wyszukiwarce produktów wraz z krótkim opisem, ceną oraz zdjęciem rzeczy w momencie wyszukiwania ich przez użytkowników.

Zaplecze

Grupa serwisów internetowych, na których umieszczane są linki do pozycjonowanej strony. To właśnie one mają duży wpływ na proces poprawiania widoczności witryny w Google. Najlepsze wyniki osiąga się dzięki umieszczaniu odnośników na serwisach podobnych tematycznie do strony docelowej. Cenne są również zaplecza o tematyce ogólnej. Warto zdecydować się także na artykuły sponsorowane z linkami, które publikuje się na popularnych oraz dużych portalach.

Skorzystaj z naszej kompleksowej oferty reklamy dla stron www i sklepów internetowych. Przygotowana indywidualnie do potrzeb Twojej witryny – każdy sklep działa inaczej i trzeba mieć to na uwadze już przy planowaniu strategii reklamowej.